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  1. #21
    Usuario Foroaviones
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    10 ago, 11
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    329
    Por si a alguien le interesa, los chicos de blackbox han sacado un tutorial de su X'treme Prologue.

    -> http://hosted.comm10...Id=137861&id=60

    URL directo -> http://hosted.comm10...37861&id=100001

  2. #22
    Usuario Foroaviones
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    10 ago, 11
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    Expected Box-Release: 06.09.2012

    Vaya por dios otro retraso mas en el Airbus X Extended, que novedad no?

    Voto que la fecha de release sera a finales de año visto lo visto, me espero al de FSlabs y para aguantar la espera me estoy pensando en comprar el Concorde X.

    Aerosoft - Airbus X Extended Edition

    Un saludo.

  3. #23
    Aeropayo de los güenos
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    30 abr, 08
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    Un forero de FSLabs se ha currao un post recopilación sobre las cosas que traerá este Airbus, basándose en declaraciones de Kalamaras, uno de los desarrolladores y de respuestas que se han ido dando en el foro

    Si todo esto es verdad, este Airbus superará con creces al de Aerosoft, eso sí, sepa dios qué coste de FPS, porque no veas el currículum que dice que tiene




    Sus lo traduzco:

    INFORMACIÓN RESUMIDA SOBRE LA SERIE A3XX DE FSLabs

    ATENCIÓN: NO SOY UN MIEMBRO DE FLIGHT SIM LABS Y NO TENGO INFORMACIÓN SECRETA. TODO LO QUE ESCRIBO MÁS ABAJO ESTÁ BASADO EN DATOS QUE ESTÁN DISPONIBLES PÚBLICAMENTE.

    He intentado reunir toda la variada información que aparece por el foro del próximo A320 con noticias y artículos para ofrecer a los clientes una visión general y evitar nuevas preguntas que ya han sido respondidas anteriormente.

    Versiones (* traducir entertainment por ‘de diversión, divertida o para entretenerse’ en este mundillo puede inducir a confusión, lo interpretaré como Versión para No Profesionales)
    - Para No Profesionales para FSX
    - Versión Profesional para otra plataforma, probablemente Prepar3D

    Habrá dos versiones por estas razones:

    Problemas con la licencia (FSX es una plataforma de diversión [eufemismo de Juego, esto a Tuckie no le va a gustar]), la ‘versión profesional’ tendrá una licencia comercial para prácticas o training)
    Debido a las limitaciones de FSX limitan muchas características o su programación es complicada.
    El precio de la versión profesional, la cual también requerirá un proceso de cualificación si se usa para propósitos de formación.

    En Ambas versiones el modelo será casi lo mismo en términos de sistemas y su comportamiento.

    La mayor diferencia será la inclusión de un sistema de fallos y una estación para un instructor en la versión Profesional pero también otras caracterísitcas enfocadas a su uso profesional.

    En contraste a esto, no estará la opción de generar fallos en la versión No Profesional, a persar de que habrá una opción para activar un fallo de motor y generar sus consecuencias y situaciones. Estos fallos se pueden visualizar como en el avión real (ECAM, etc…)

    Que ocurra o no dependerá del uso del avión, las condiciones medio ambientales y la probabilidad de un fallo específico en el avión real (hot/hung start, fallos de arranque, que se ‘cale’ el compresor y muchos otros).

    El modo ‘multicrew – cabina compartida’ está previsto incluirlo en la Versión Profesional

    Paneles

    Todos los paneles en 2D
    Vista de Captián y Primer Oficial
    Versión Paneles IFR y VFR (ECAM en pequeño y en grande)
    Todos los paneles se pueden desacoplar y redimensionar
    Diseño EIS2 LCD (Electronic Instrument System)

    Sistemas

    Cada sistema que tenga relación con una simulación del vuelo está recreado, pero la máquina de café en el galley no.
    Sistema propio del sistema de fuel en 3D simula el comportamiento real de los fluidos, dependiendo de varios factores medioambientales.
    Sistema propio de la simulación de los motores, totalmente independientes de FSX, taxi con un motor de modo realista es posible.
    Sistemas basados en diversas especificaciones ARINC: esto que venga algún técnico de Airbus y nos lo explique
    ARINC 429 (ARINC 600/615 data stream support), ARINC 424 protocols, and RS422 (with ARINC 600 support)
    Simulación precisa de los diferentes sistemas eléctrico e hidráulico
    Un ‘sistema detrás de los sistemas’ que simula el flujo de datos y conexiones como en el avión real.
    Un completo FBW propio
    Simulación sumamente precisa de la sustentación y resistencia basada en una extensa recogida de datos tras visitas a Simuladores del tipo Level-D y simuladores diferentes a FSX.
    Simulación del EIS2 (pantallas de LCD y sistemas actaulizados, etc…)
    Sistema de simulación independiente de FSX que aprovecha las CPU multinúcleo y también usa la tarjeta gráfica.

    Sonido
    Diseño innovador de sonido 3D que permite al desarrollador incluir sonidos en puntos específicos en el espacio.
    Basado en diversas grabaciones de calidad

    Cabina Virtual y Modelo exterior
    Se ha hecho una mezcla entre texturas fotoreales y simuladas, que dan como resultado una apariencia real.
    Modelo exterior de alta resolución. (por ejemplo los avisos debajo de las tomas de estática se pueden leer)
    La cabina virtual se puede apreciar desde las vistas exteriores.
    La cabina (Virtual y 2D) va envejeciendo dependiendo de su uso

    Miscelánea
    Extensos manuales y tutoriales
    Diferentes estados al guardar los vuelos
    Diversas libreas de las compañias que vuelan el 320 estarán disponibles cuando se ponga a la venta.
    Otros Modelos de Airbus (A319, 321) están previstos como productos independientes en un futuro, el A318 dependiendo de la demanda por parte de los consumidores.
    A330 y, o después, A340 pueden ser unas opciones en un futuro lejano.
    Los NAVDATA estarán distribuidos por cualquier compañía que dé una licencia a FSLabs a usar su conversor del archivos de texto ARINC 424

    Venta
    La venta de la edición No Profesional está prevista entre noviembre y diciembre de 2012 (El Sr. Kalamaras, el desarrollador del invento, lo dijo en la convención de Simulación de Munich en 2012). Recordad: fechas siempre sujeta a cambios. Que no les pase como a los de Aerosoft.

    Precio
    No está decidido aún (con todas las tonterías que trae, me espero unos 90 pavos…)

    Beta Tester
    FSLabs tiene en plantilla beta testers que ya han trabajado en productos anteriores.
    Si se necesitara más, cosa que no está clara, habría un anuncio en los foros.

    Páginas de interés

    A320-X: Fuel System - A3xx Master Series - A320 - Flight Sim Labs Forums Explicación del sistema de fuel por el Sr. Wilson (el hermano de la pelota de voleyball de la pinícula Naúfrago con Tom Hanks)
    Part I – Exclusive Interview with Lefteris Kalamaras, FSLabs | Aerosoft Sim News Entrevista con el Sr. Kalamaras sobre el A320 (PARTE 1)
    Part II – Exclusive Interview with Lefteris Kalamaras, FSLabs | Aerosoft Sim News Entrevista con el Sr. Kalamaras sobre el A320 (PARTE 2)

    Flight Sim Labs Airbus A320-X - Interviews - Articles - Front Page - AVSIM Entrevista con el Sr. Wilson sobre el A320

    Flight Sim Labs The Concorde - Interviews - Articles - Front Page - AVSIM Entrevista con el Sr. Kalamaras sobre FSLabs, sobre el Concorde y desarrollo en general

    Colección de fotos y vídeos del 320

    FlightsimLabs – A 320-X | FSXPage
    FlightsimLabs – A 320-X | FSXPage | Seite 2
    Nunca tantos debemos tanto a tan pocos Siempre con Nosotros

  4. #24
    Usuario Foroaviones
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    Tiene una pinta tremenda...pero ya en navidades? no me lo creo

  5. #25
    * Banned *
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    07 sep, 12
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    es que la cabeza de FSLab es nada mas y nada menos que un EX-PMDG el que hizo el MD11 asi que ya podran imaginar como sera ese avion.

    Yo ya pase bastante con Airsimmer como para seguir haciendome iluciones de todas maneras, con el sable que me metieron H.P

    AirSimmerA320BasicSetup1_3

    y luego la bajada de pantalones con el AsimA32xSL_Setup.exe
    Última edición por Aeroloco; 06/10/2012 a las 16:46

  6. #26
    Usuario Foroaviones
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    Cita Iniciado por Paco Galindo Ver Mensaje
    Sistemas basados en diversas especificaciones ARINC: esto que venga algún técnico de Airbus y nos lo explique
    ARINC 429 (ARINC 600/615 data stream support), ARINC 424 protocols, and RS422 (with ARINC 600 support)
    Paco, te copio pego lo que he encontrado haciendo una búsqueda rápida en google a ver si se pasan por aquí Rublo Mdkeeper o Arita y nos comentan ellos mas a fondo.

    Aeronautical Radio, Incorporated (ARINC), established in 1929, is a major provider of transport communications and systems engineering solutions for eight industries: aviation, airports, defense, government, healthcare, networks, security, and transportation. ARINC has installed computer data networks in police cars and railroad cars and also maintains the standards for line-replaceable units.[citation needed]
    ARINC is owned by the Carlyle Group, which acquired the company in October 2007. It is headquartered in Annapolis, Maryland and has two regional headquarters: London (established in 1999) to serve the Europe, Middle East, and Africa region and Singapore (established 2003) for the Asia Pacific region. ARINC maintains more than 3200 employees at over 120 locations worldwide.
    Contents [hide]
    1 History
    2 Activities and services
    2.1 Standardization and aviation industry activities
    2.2 ARINC services
    3 Standards
    3.1 400 Series
    3.2 500 Series
    3.3 600 Series
    3.4 700 Series
    3.5 800 Series
    4 See also
    5 References
    6 External links
    [edit]History

    ARINC was incorporated in 1929 as Aeronautical Radio, Incorporated. It was chartered by the Federal Radio Commission (which later became the Federal Communications Commission) in order to serve as the airline industry’s single licensee and coordinator of radio communication outside of the government. The corporation's stock was held by four major airlines of the day. Through most of its history, ARINC was owned by airlines and other aviation-related companies such as Boeing until the sale to Carlyle.
    Not much later ARINC took on the responsibility for all ground-based, aeronautical radio stations and for ensuring station compliance with FRC rules and regulations. Using this as a base technology, ARINC expanded its contributions to transport communications as well as continuing to support the commercial aviation industry and US military.
    ARINC also developed the standards for the trays and boxes used to hold standard line-replaceable units (like radios) in aircraft. These permit electronics to be rapidly replaced without complex fasteners or test equipment.
    In 1978 ARINC introduced ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System), a datalink system that enables ground stations (airports, aircraft maintenance bases, etc.) and commercial aircraft to communicate without voice, but data, due to the datalink system being integrated with aircraft systems via a Communications Management Unit (CMU), such as fuel quantity, weight on wheels, Flight management system (FMS), etc.
    ARINC has expanded its business in aerospace and defense through its ARINC Engineering Services subsidiary.
    [edit]Activities and services

    Though mostly known for its standards, standardization is only one major area of ARINC activities.
    [edit]Standardization and aviation industry activities
    Aviation industry activities are managed through three dedicated committees[1][2]:
    AEEC (Airlines Electronic Engineering Committee): Develop the ARINC Standards,
    AMC (Avionics Maintenance Conference): Organize the annual Avionics Maintenance Conference,
    FSEMC (Flight Simulator Engineering & Maintenance Conference): Organize the annual FSEMC conference.
    [edit]ARINC services
    ARINC services include:
    ACARS -a digital datalink system for transmission of short, relatively simple messages between aircraft and ground stations via radio or satellite
    AviNet Global Data Network - formerly known as the ARINC Data Network Service (ADNS)
    Air/Ground Domestic Voice Service
    Air/Ground International Voice Service
    Airport Remote Radio Access System (ARRAS)
    vMUSE- Multi-User Systems Environment for shared passenger check-in at airports
    Complies with the Common-Use Terminal Equipment (CUTE) and Common Use Passenger Processing System (CUPPS) standards
    SelfServ- common use self-service passenger check-in kiosks for Airports
    OnVoy- internet based passenger check-in system for use at off-airport locations such as hotels, cruise ships and convention centers
    AirVUE- Flight Information Display System (FIDS) for airports
    Also called Electronic Visual Information Display System (EVIDS)
    AirDB- Airport Operational Database Base (AODB)
    AirPlan by ARINC- Resource Management System (RMS)
    Centralized Flight Management Computer Waypoint Reporting System (CFRS)
    Satellite Navigation and Air Traffic Control and Landing Systems (SATNAV and ATCALS)
    ARINC Wireless Interoperable Network Solutions (AWINS) - connects all types of radio and telephone systems including standard UHF and VHF analog radios, mobile digital, voice over IP systems, ship-to-shore, air-ground, standard phones, and push-to-talk cellular.
    ABMS Border Management Systems – delivering a full stay management capability, screening all travellers before travel, and managing visitors throughout their stay.
    In Flight Broadband – offering in-flight connectivity to passengers and crew inconjunction with SwiftBroadband.
    AviSec – passenger data transfer and Advanced Passenger Information System.
    [edit]Standards

    [edit]400 Series
    The 400 Series describes guidelines for installation, wiring, data buses, and databases.
    ARINC 404 defines Air Transport Radio (ATR) form factors for avionics equipment installed in many types of aircraft.
    ARINC 424 is an international standard file format for aircraft navigation data.[3]
    ARINC 429 is the most widely used data bus standard for aviation. Electrical and data format characteristics are defined for a two-wire serial bus with one transmitter and up to 20 receivers. The bus is capable of operating at at the speed of 100 kbit/s.
    [edit]500 Series
    The 500 Series describes older analog avionics equipment used on early jet aircraft such as the Boeing 727, Douglas DC-9, DC-10, Boeing 737 and 747, and Airbus A300.
    ARINC 573 is a standard format for data parameters recorded by digital flight data recorder and flight data recorder required by the FAA and ICAO.
    [edit]600 Series
    The 600 Series are reference standards for avionics equipment specified by the ARINC 700 Series
    ARINC 600 is the predominate avionics packaging standard introducing the avionics Modular Concept Unit (MCU)
    ARINC 604 is a standard and guidance for the purpose of designing and implementing Built-In Test Equipment. The standard also describes the Centralized Fault Display System.[4]
    ARINC 610B provides guidance for use of avionics equipment and software in simulators.
    ARINC 615 is a family of standards covering "data loading", commonly used for transferring software and data to or from avionics devices. The ARINC 615 standard covers "data loading" over ARINC 429.
    ARINC 615A is a standard that covers "data loading" over ARINC 664.
    ARINC 624 is a standard for aircraft onboard maintenance system (OMS). It uses ARINC 429 for data transmission between embedded equipments.
    ARINC 629 is a multi-transmitter data bus protocol where up to 128 units can share the same bus. It is installed on the Boeing 777.
    ARINC 633 is the air-ground protocol for ACARS and IP networks used for AOC data exchanges between aircraft and the ground.
    ARINC 653 is a standard Real Time Operating System (RTOS) interface for partitioning of computer resources in the time and space domains. The standard also specifies Appliation Program Interfaces (APIs) for abstraction of the application from the underlying hardware and software.
    ARINC 660 defines avionics functional allocation and recommended architectures for CNS/ATM avionics.
    ARINC 661 defines the data structures used in an interactive cockpit display system (CDS), and the communication between the CDS and User Applications. The GUI definition is completely defined in binary definition files. The CDS software consists of a kernel capable of creating a hierarchical GUI specified in the definition files. The concepts used by ARINC 661 are similar to those used in user interface markup languages.
    ARINC 664 defines the use of a deterministic Ethernet network as an avionic databus in modern aircraft like the Airbus A380, Sukhoi Super Jet 100 and the Boeing 787 Dreamliner.
    ARINC 665 This standard defines standards for loadable software parts and software transport media.
    [edit]700 Series
    The 700 Series describes the form, fit and function of avionics equipment installed predominately on transport category aircraft.[5]
    ARINC 702A defines the Flight Management Systems (FMS)
    ARINC 704 defines the Inertial Reference System (IRS).
    ARINC 708 is the standard for airborne weather radar. It defines the airborne weather radar characteristics for civil and military aircraft.
    ARINC 709 defines Distance Measuring Equipment (DME)
    ARINC 717 defines the acquisition of flight data for recording
    ARINC 724B defines the Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS)
    ARINC 738 defines an integrated Air Data Inertial Reference Unit (ADIRU)
    ARINC 739 is the standard for a Multi-Purpose Control and Display Unit (MCDU) and interfaces.
    ARINC 740 defines airborne printers
    ARINC 741 is the standard for a first-generation L-band satellite data unit.
    ARINC 743A defines a GNSS receiver
    ARINC 744A defines a full-format airborne printer
    ARINC 746 is the standard for a cabin telecommunications unit, based on Q.931 and CEPT-E1.
    ARINC 747 defines a Flight Data Recoder (FDR)
    ARINC 750 defines a VHF Digital Radio
    ARINC 755 defines a Multi-Mode Receiver (MMR) for approach and landing
    ARINC 756 defines a GNSS Navigation and Landing Unit
    ARINC 760 defines a GNSS Navigator
    ARINC 757 defines a Cockpit Voice Recorder (CVR)
    ARINC 761 is the standard for a second-generation L-band satellite data unit, also called Swift64 by operator Inmarsat.
    ARINC 763 is the standard for a generic avionics file server and wireless access points.
    ARINC 767 defines a combined recorder unit capable of data and voice.
    ARINC 781 is the standard for a third-generation L-band satellite data unit, also called SwiftBroadband (SBB) by operator Inmarsat.
    ARINC 791 defines Ku and Ka band satellite data airborne terminal equipment.
    [edit]800 Series
    The 800 Series comprises a set of aviation standards for aircraft, including fiber optics used in high-speed data buses.[6]
    ARINC 801 through 807 define the application of fiber optics on the aircraft.
    ARINC 811 provides a common understanding of information security concepts as they relate to airborne networks, and provides a framework for evaluating the security of airborne networked systems.
    ARINC 812 is a standard for the integration of aircraft galley inserts and associated interfaces
    ARINC 816 defines a database for airport moving maps
    ARINC 817 defines a low-speed digital video interface
    ARINC 818 defines a high-speed digital video interface standard developed for high bandwidth, low latency, uncompressed digital video transmission.
    ARINC 821 is a top-level networking definition describing aircraft domains, file servers and other infrastructure.
    ARINC 822 is the standard for Gatelink.
    ARINC 823 is a standard for end-to-end datalink encryption.
    ARINC 825 is a standard for Controller Area Network bus protocol for airborne use.
    ARINC 826 is a protocol for avionic data loading over a Controller Area Network bus.
    ARINC 827 specifies a crate format for electronic distribution of software parts for aircraft.
    ARINC 828 defines aircraft wiring provisions and electrical interface standards for Electronic Flight Bag (EFB)
    ARINC 834 defines an aircraft data interface that sources data to Electronic Flight Bags, airborne file servers and the like.
    ARINC 838 provides a standardized XML description for loadable software parts.
    ARINC 840 defines the Application Control Interface (ACI) used with an Electronic Flight Bag (EFB)
    ARINC 841 defines Media Independent Aircraft Messaging
    ARINC 842 provides guidance for usage of digital certificates on airplane avionics and cabin equipment.
    ARINC information provided by ARINC.
    Fuente: http://en.wikipedia.org/wiki/ARINC
    Pagina de la empresa: http://www.arinc.com/ seccion que nos interesa http://www.arinc.com/aviation.html

    El resumen se lo dejo a Paco pero vamos que viene siendo la empresa que hace ciertas normas y se convierten en las standar para todos bajo un protocolo ARINC el 424 por ejemplo es el standard para la base de datos de navegación por eso hacen referencia a ella como si fuera el "AIRAC" que todos conocemos norma internacional etc...

    Si os fijáis en el enlace que os dejo mas abajo también existe la misma norma actualizada por ej cuando se empezaron a introducir los GPS para verificar/corregir la posición de los IRS o mas conocido como el "Drift" que pueden alcanzar en ruta sobre todo en saltos del charco...

    ARINC 424 que comento, http://en.wikipedia.org/wiki/ARINC_424

    Un saludo.
    Última edición por JOSETI; 07/10/2012 a las 12:05

  7. #27
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  8. #28
    Aeropayo de los güenos
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    Última actualización de FSLabs sobre su 320, probando los sistemas anti-hielo




    Lined up for another test flight on this cold Sunday morning. This time testing the various icing simulation/effects and anti-icing systems you'll find on the FSLabs A320-X. Just like the aircraft manufacture, we have to test our aircraft in extreme conditions, to ensure an authentic simulation of the A320 in all flight regimes.
    más info

    FSL A320 - MS FSX Forum - The AVSIM Community
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  9. #29
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    Cita Iniciado por Paco Galindo Ver Mensaje
    Última actualización de FSLabs sobre su 320, probando los sistemas anti-hielo



    más info

    FSL A320 - MS FSX Forum - The AVSIM Community
    Sacado de su facebook

    https://www.facebook.com/photo.php?f...8966359&type=1

    Lined up for another test flight on this cold Sunday morning. This time testing the various icing simulation/effects and anti-icing systems you'll find on the FSLabs A320-X. Just like the aircraft manufacture, we have to test our aircraft in extreme conditions, to ensure an authentic simulation of the A320 in all flight regimes.
    More previews to follow...
    Un saludo.

  10. #30
    Intento de TMA
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    Si yo fuese esta gente invertiria todo lo posible para sacarlo antes que Aerosoft por que si es asi todos sabemos quien comprara el Aerosoft!

 

 

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