Tema Cerrado
Página 79 de 103 PrimerPrimer ... 29697071727374757677787980818283848586878889 ... ÚltimoÚltimo
Resultados 781 al 790 de 1022
    Usuario Foroaviones
    Registro
    31 jul, 09
    Yo lo flipo

Enviado desde mi bq Aquaris 5 HD mediante Tapatalk

"Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."

Leonardo da Vinci.

Usuario Foroaviones
    Registro
    21 ene, 13
    Cita Iniciado por heli3 Ver Mensaje
    Juas, acabamos de salir en TV3! Me he quedado a cuadros

Luego pongo enlace si lo encuentro.

http://www.tv3.cat/3alacarta/html5/#/videos/4957511/

Ahí esta en el link, aparecemos en el minuto 11:10

Usuario Foroaviones
    Registro
    20 ago, 08
    Acerca del ACARS y por qué se recibieron sus "pings" pero no paquetes de información tras la desaparición del avión

MISSING MH370: 3 pieces of evidence point to jet's takeover - Latest - New Straits Times

There are three pieces of evidence that aviation safety experts say make it clear the missing Malaysia Airlines jet was taken over by someone who was knowledgeable about how the plane worked.

TRANSPONDER

One clue is that the plane’s transponder — a signal system that identifies the plane to radar — was shut off about an hour into the flight.

In order to do that, someone in the cockpit would have to turn a knob with multiple selections to the off position while pressing down at the same time, said John Goglia, a former member of the National Transportation Safety Board. That’s something a pilot would know how to do, but it could also be learned by someone who researched the plane on the Internet, he said.

ACARS

Another clue is that part of the Boeing 777’s Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) was shut off.

The system, which has two parts, is used to send short messages via a satellite or VHF radio to the airline’s home base. The information part of the system was shut down, but not the transmission part. In most planes, the information part of the system can be shut down by hitting cockpit switches in sequence in order to get to a computer screen where an option must be selected using a keypad, said Goglia, an expert on aircraft maintenance.

That’s also something a pilot would know how to do, but that could also be discovered through research, he said.

But to turn off the other part of the ACARS, it would be necessary to go to an electronics bay beneath the cockpit. That’s something a pilot wouldn’t normally know how to do, Goglia said, and it wasn’t done in the case of the Malaysia plane. Thus, the ACARS transmitter continued to send out blips that were recorded by the Inmarsat satellite once an hour for four to five hours after the transponder was turned off. The blips don’t contain any messages or data, but the satellite can tell in a very broad way what region the blips are coming from and adjusts the angle of its antenna to be ready to receive message in case the ACARS sends them. Investigators are now trying to use data from the satellite to identify the region where the plane was when its last blip was sent.

GUIDED FLIGHT

The third indication is that that after the transponder was turned off and civilian radar lost track of the plane, Malaysian military radar was able to continue to track the plane as it turned west.

The plane was then tracked along a known flight route across the peninsula until it was several hundred miles (kilometres) offshore and beyond the range of military radar. Airliners normally fly from waypoint to waypoint where they can be seen by air traffic controllers who space them out so they don’t collide. These lanes in the sky aren’t straight lines. In order to follow that course, someone had to be guiding the plane, Goglia said.

Goglia said he is very sceptical of reports the plane was flying erratically while it was being tracked by military radar, including steep ascents to very high altitudes and then sudden, rapid descents. Without a transponder signal, the ability to track planes isn’t reliable at very high altitudes or with sudden shifts in altitude, he said. --AP
    Propongo a la Gata Flora como patrona de España

Usuario Foroaviones
    Registro
    31 jul, 09
    Sale hasta l'aeroteca jajaj.
    Ostras, sale mi comentario ajajaja.

El vídeo de zombik a mi no me carga. Yo uso este TN Vespre 15/03/2014 - Televisió de Catalunya

"Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."

Leonardo da Vinci.

Usuario Foroaviones
    Registro
    28 ago, 08
    Cita Iniciado por AEREO Ver Mensaje
    Sale hasta l'aeroteca jajaj.
    Ostras, sale mi comentario ajajaja.

El vídeo de zombik a mi no me carga. Yo uso este TN Vespre 15/03/2014 - Televisió de Catalunya
    Si no tienes un navegador con HTML5 no te funcionará. A mi el de zombik me pita...

Usuario Foroaviones
    Registro
    28 ago, 08
    Curiosa historia...

Missing Malaysian Airlines: Fears missing jet was 'hijacked by hackers using mobile phone' - Mirror Online

Ya hará algunos meses un grupo de hackers hizo una sesión sobre seguridad informatica en la que desvelaba las carencias de seguridad en los sistemas de aviónica de determinados aviones. Incluso hicieron una demostración gráfica de como introducirse dentro de los sistemas criticos con un simple telefono móvil con una aplicación hecha con sistema android.

Daily Mirror.... Sensacionalismo on line. En su linea para variar...
    Última edición por MacFly; 16/03/2014 a las 12:26

Parato
    Registro
    02 feb, 12
    ¿Es compatible el sistema informático de un B-777 con un teléfono android? Joder, que habilidosos los hackers.
    Que envarada es la vara que envara la envaradura de ese hombre

Usuario Foroaviones
    Registro
    05 ago, 13
    Cita Iniciado por Kruchenko Ver Mensaje
    Joder, que habilidosos los hackers.
    Es algo que NUNCA hay que olvidar, cualquier tipo de seguridad o sistema informatico podra ser rebentado, ya puede ser mas o menos dencillo pero siempre habra quien lo haga

Ciegando a Volas
    Registro
    01 sep, 09
    Cita Iniciado por Kruchenko Ver Mensaje
    ¿Es compatible el sistema informático de un B-777 con un teléfono android? Joder, que habilidosos los hackers.
    Sto ya fue explicado y desmentido por la FAA.

Lo que montó aquel hacker aquella vez fue una especie de pantomima. Es posible hacerlo pero con equipos no certificados.

Enviado desde mi iPad con Tapatalk
    FD
    ___

"Nadie está obligado a leer. Si no te interesa, no pierdas el tiempo.
    Y si lees... pues allá tú, luego no digas que no te avisé."

Si no te gusta lo que escribo o cómo lo escribo:
    (a) Acéptame, tal como soy. - (b) Añádeme a tu lista de ignorados, tal como soy.
    Cualquiera de esas dos formas harán que deje de molestarte mi presencia.

Usuario Foroaviones
    Registro
    06 jun, 12